Lönestatistik för Hyresassistent
Yrkesrollen
En hyresassistent arbetar främst med administration och kundservice inom fastighetsbranschen. I denna roll är det vanligt att man hanterar hyreskontrakt, administrerar hyresavier och följer upp betalningar. Hyresassistenter har ofta direktkontakt med hyresgäster och ansvarar för att besvara frågor, hantera felanmälningar och lösa eventuella problem som kan uppstå. Det är också vanligt att de assisterar fastighetsförvaltare med olika administrativa uppgifter.
För att lyckas som hyresassistent är det viktigt att ha goda kommunikativa färdigheter och en förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Kunskaper i ekonomi och juridik kan vara fördelaktiga, liksom erfarenhet av att arbeta med olika IT-system och fastighetsrelaterade program. Rollen kräver ofta en serviceinriktad attityd och förmåga att hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt.
Dags för ett nytt jobb som Hyresassistent eller löneförhandling?
Ta då del av vår detaljerade lönestatistik för Hyresassistent. De redovisade lönerna är faktiska löner inhämtade från 1 olika offentliga arbetsgivare. Databasen innehåller totalt 1 löner med titeln Hyresassistent. Notera att olika arbetsgivare har olika namn på befattningar med snarlika uppgifter. Se nedan för liknande roller.Hos oss kan välja upp till fem olika befattningar så att du kan få så träffsäker statistik som möjligt!
Rapport för denna arbetsgivare skulle innefatta statistik från följande arbetsgivare:
Hyresassistent (1 löner)
Arbetsgivare | Antal löner |
---|---|
Botkyrka kommun | 1 |
Liknande befattningar:
Befattning | Arbetsgivare | Löner | |
---|---|---|---|
Bostadsassistent | 1 | 1 | |
Fastighetsassistent | 2 | 2 | |
Hyreshandläggare | 1 | 1 | |
Förvaltarassistent | 2 | 6 | |
Förvaltningsassistent | 5 | 6 |
Välj ett av alternativen
Se exempelrapport på kommunchefer/-direktörer innan köp här
Finslipa din sökning eller sök på andra intressanta befattningar nedan
Dina val följer med till nästa sida