Lönestatistik för Kundservare
Yrkesrollen
En kundservare arbetar med att ge support och service till kunder, ofta via telefon, e-post eller chatt. Huvuduppgiften är att hantera kundförfrågningar, lösa problem och ge information om företagets produkter eller tjänster. Kundservare är ofta den första kontaktpunkten för kunder och spelar en viktig roll i att skapa en positiv kundupplevelse.
För att lyckas i rollen som kundservare krävs god kommunikationsförmåga, tålamod och en förmåga att snabbt hitta lösningar. Det är också viktigt att kunna hantera stressiga situationer och vara flexibel, eftersom arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundernas behov. Många arbetsgivare värdesätter även teknisk kompetens och erfarenhet av att arbeta med kundhanteringssystem (CRM). Arbetet kan utföras inom olika branscher, vilket ger möjlighet till specialisering och utveckling inom specifika områden.
Dags för ett nytt jobb som Kundservare eller löneförhandling?
Ta då del av vår detaljerade lönestatistik för Kundservare. De redovisade lönerna är faktiska löner inhämtade från 1 olika offentliga arbetsgivare. Databasen innehåller totalt 1 löner med titeln Kundservare. Notera att olika arbetsgivare har olika namn på befattningar med snarlika uppgifter. Se nedan för liknande roller.Hos oss kan välja upp till fem olika befattningar så att du kan få så träffsäker statistik som möjligt!
Rapport för denna arbetsgivare skulle innefatta statistik från följande arbetsgivare:
Kundservare (1 löner)
Arbetsgivare | Antal löner |
---|---|
Uppsala kommun | 1 |
Liknande befattningar:
Befattning | Arbetsgivare | Löner | |
---|---|---|---|
Kundservicemedarbeta | 1 | 2 | |
Kundservicemedarbetare | 1 | 4 | |
Kundtjänstmedarbetare | 7 | 31 | |
Kundtjänstvägledare | 1 | 18 | |
Kundvägledare | 1 | 28 |
Välj ett av alternativen
Se exempelrapport på kommunchefer/-direktörer innan köp här
Finslipa din sökning eller sök på andra intressanta befattningar nedan
Dina val följer med till nästa sida