Lön Helpdesk/Support (2024) | Jämför din lön på Offentligalöner.se

Lönestatistik för Helpdesk/Support

Yrkesrollen

Yrkesrollen som Helpdesk/Support innebär att ge teknisk support och assistans till användare som upplever problem med datorer, programvara eller annan teknisk utrustning. Arbetet utförs ofta via telefon, e-post eller chatt, och det är viktigt att kunna kommunicera tydligt och pedagogiskt för att guida användare genom felsökningsprocesser. En helpdesk-medarbetare behöver ha goda kunskaper inom IT och teknik, samt förmåga att snabbt identifiera och lösa problem.

Förutom teknisk support kan rollen även innefatta att dokumentera ärenden och lösningar i ett ärendehanteringssystem, samt att eskalera mer komplexa problem till högre teknisk supportnivåer. Arbetet kräver ofta multitasking och förmåga att hantera stressiga situationer, då det kan vara många användare som behöver hjälp samtidigt. En god servicekänsla och tålamod är viktiga egenskaper för att lyckas i denna roll.

Dags för ett nytt jobb som Helpdesk/Support eller löneförhandling?

Ta då del av vår detaljerade lönestatistik för Helpdesk/Support. De redovisade lönerna är faktiska löner inhämtade från 2 olika offentliga arbetsgivare. Databasen innehåller totalt 10 löner med titeln Helpdesk/Support. Notera att olika arbetsgivare har olika namn på befattningar med snarlika uppgifter. Se nedan för liknande roller.
Hos oss kan välja upp till fem olika befattningar så att du kan få så träffsäker statistik som möjligt!

Rapport för denna arbetsgivare skulle innefatta statistik från följande arbetsgivare:

Helpdesk/Support (10 löner)
Arbetsgivare Antal löner
Tomelilla kommun 1
Sollentuna kommun 9
Liknande befattningar:
Befattning Arbetsgivare Löner
Teknisk Support 2 2
IT-Stöd 4 4
Supporttekniker 19 116
IT-Support 5 13
Supportkonsult 1 14

Välj ett av alternativen


Se exempelrapport på kommunchefer/-direktörer innan köp här

Finslipa din sökning eller sök på andra intressanta befattningar nedan

Dina val följer med till nästa sida