Lönestatistik för Supportkonsult
Yrkesrollen
En Supportkonsult arbetar med att ge teknisk support och rådgivning till kunder och användare av olika IT-system och programvaror. Rollen innebär att identifiera och lösa tekniska problem, ofta via telefon, e-post eller chatt. Supportkonsulten fungerar som en länk mellan användarna och utvecklingsteamet, och kan även bidra till förbättringar av produkten genom att vidarebefordra feedback och förslag från kunderna.
För att lyckas i rollen som Supportkonsult krävs goda kommunikationsfärdigheter, teknisk kompetens och förmågan att snabbt sätta sig in i nya system och verktyg. Ofta förväntas man ha en utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Arbetet kan innebära att hantera flera ärenden samtidigt och kräver därför god problemlösningsförmåga och stresstålighet. Supportkonsulter arbetar ofta i team och kan ha möjlighet att specialisera sig inom specifika områden eller teknologier.
Dags för ett nytt jobb som Supportkonsult eller löneförhandling?
Ta då del av vår detaljerade lönestatistik för Supportkonsult. De redovisade lönerna är faktiska löner inhämtade från 1 olika offentliga arbetsgivare. Databasen innehåller totalt 14 löner med titeln Supportkonsult. Notera att olika arbetsgivare har olika namn på befattningar med snarlika uppgifter. Se nedan för liknande roller.Hos oss kan välja upp till fem olika befattningar så att du kan få så träffsäker statistik som möjligt!
Rapport för denna arbetsgivare skulle innefatta statistik från följande arbetsgivare:
Supportkonsult (14 löner)
Arbetsgivare | Antal löner |
---|---|
Region Västmanland | 14 |
Liknande befattningar:
Befattning | Arbetsgivare | Löner | |
---|---|---|---|
Supporttekniker | 19 | 116 | |
Teknisk Support | 2 | 2 | |
Supportspecialist | 2 | 110 | |
IT-Support | 5 | 13 | |
Helpdesk/Support | 2 | 10 |
Välj ett av alternativen
Se exempelrapport på kommunchefer/-direktörer innan köp här
Finslipa din sökning eller sök på andra intressanta befattningar nedan
Dina val följer med till nästa sida