Lönestatistik för HR-Sekreterare
Yrkesrollen
En HR-sekreterare spelar en viktig roll inom personalavdelningen och fungerar som en administrativ stödperson för HR-chefer och specialister. Arbetsuppgifterna inkluderar att hantera och organisera dokumentation, såsom anställningsavtal, personalregister och andra HR-relaterade dokument. HR-sekreteraren ansvarar ofta för att koordinera möten, intervjuer och utbildningar, samt förbereda agendor och protokoll.
Utöver administrativa uppgifter kan HR-sekreteraren också vara involverad i rekryteringsprocessen genom att publicera jobbannonser, hantera ansökningar och kommunicera med kandidater. Rollen kräver starka organisatoriska färdigheter, noggrannhet och förmåga att hantera konfidentiell information. God kommunikationsförmåga och kunskap om HR-system och programvara är också viktiga för att lyckas i denna roll.
Dags för ett nytt jobb som HR-Sekreterare eller löneförhandling?
Ta då del av vår detaljerade lönestatistik för HR-Sekreterare. De redovisade lönerna är faktiska löner inhämtade från 1 olika offentliga arbetsgivare. Databasen innehåller totalt 6 löner med titeln HR-Sekreterare. Notera att olika arbetsgivare har olika namn på befattningar med snarlika uppgifter. Se nedan för liknande roller.Hos oss kan välja upp till fem olika befattningar så att du kan få så träffsäker statistik som möjligt!
Rapport för denna arbetsgivare skulle innefatta statistik från följande arbetsgivare:
HR-Sekreterare (6 löner)
Arbetsgivare | Antal löner |
---|---|
Sunne kommun | 6 |
Liknande befattningar:
Befattning | Arbetsgivare | Löner | |
---|---|---|---|
Personalsekreterare | 3 | 3 | |
Sekreterare (Personal) | 1 | 57 | |
Administrativ Sekreterare | 4 | 9 | |
Verksamhetssekreterare | 3 | 15 | |
Sekreterare | 9 | 314 |
Välj ett av alternativen
Se exempelrapport på kommunchefer/-direktörer innan köp här
Finslipa din sökning eller sök på andra intressanta befattningar nedan
Dina val följer med till nästa sida